Effects of use of matlab mathematical software on the academic performance of a group of repeating students of basic mathematics
Published 2020-04-09
Keywords
- Matlab,
- academic performance,
- NTIC,
- university
How to Cite
Copyright (c) 2020 PURIQ
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Métricas alternativas
Abstract
In the training of University students, the effect of the use of Matlab software on academic performance has been evaluated in a group of repeating students of basic mathematics, quasi-experimental, quantitative research with a pre-experimental pre-test research design - post test with a single group; There was a sample of 48 repeating students distributed in a single group, using individual academic performance on the scale of 0 to 20; It is concluded that the use of Matlab mathematical software positively influences the academic performance of a group of repeating students
Downloads
References
- Correa, Q. (2016). Uso de las tecnologias de la informción y comunicación y el desempeño de los docentes de educación básica secundaria en la institucion educativa Jorge Eliacer Gaitan Tota - Boyacá 2016. Tesis Magister, Lima.
- Davila, A. (2007). Efectos de algunas tecnologías digitales sobre el rendimiento académico en matemáticas. Redalyc, 22-36.
- Encalada, I. (2018). Uso del software educativo cuadernia en el proceso de enseñanza aprendizaje y en el rendimiento académico de la matemática de los estudiantes del 5to año de secundaria de la Institución Educativa N° 5143 Escuela de Talentos - Callao. Callao.
- Gutierrez, G. (2009). Uso de las computadoras portatiles XO en el desarrollo de los componentes del área de Comunicación Integral en los alumnos del sexto grado de la I.E. N° 30115 del centro poblado Chucupata en Junín. Lima.
- Valencia, L., Esteban, T., & Ramirez, F. (2019). Programa Edusofr y desempeño docente en las instituciones educativas públicas del nivel secundario. Puriq, 250.